
„За пръв път след 1944 г. на такъв ранен етап гражданите ще могат да си кажат мнението за разписанието на БДЖ. Това е едно от нашите основни искания в последните 5 години”, обявиха с известно удовлетворение от „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт”. Същевременно от Инициативата се опасяват, че предвид тежкото финансово положение на железницата, това може да бъде първото и последно обществено обсъждане на графика на влаковете. Правителството протака решението относно държавната помощ за БДЖ, въпреки полученото преди 8 години разрешение от Европейската комисия и въпреки дължимите 1,1 млрд. лв. по действащия към момента договор за обществена услуга.
В навечерието на нейния 130-годишен юбилей българската железница е в неизвестност за съдбата си. В защита на БДЖ и приканвайки правителството към отговорни социална и екологична политика в транспортния сектор, Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт организира на 28 юни вечерта Бдение пред сградата на Холдинг БДЖ в центъра на София. То е по повод предстоящ търг за сградата на БДЖ – един от най-скъпите имоти в България и отказа на правителството да изплати дължимото на железницата.
Български държавни железници, напомнят от Инициативата, са създадени като предприятие и марка през 1885 г. и имат една от най-старите истории в Европа.
Предложения за разписанието на влаковете за 2019 г. ще се приемат до 20 юли 2018 г. по пощата – до „БДЖ- пътнически превози” ЕООД п.к 1080, ул.Иван Вазов 3, София и електронна поща signal@bdz.bg
Повече на https://www.facebook.com/obshtestven.relsov.transport/
Инициатива БГ
Снимка: БДЖ авария заради откраднати скрепителни елементи, 2014 г. Яна-Мусачево/Getty Images